onsdag den 29. oktober 2008

Tilbage i Pirganj.

Så er jeg tilbage i Pirganj og er startet på skolen igen og er begyndt at få en hverdag. Pga. at skolen lukkede i nogle uger til den muslimske festival ’eid’ og at vi skulle ud af landet besluttede vi (Christina, Peter, Signe og jeg) at vi ville tage på en tur gennem Indien og opleve den hinduiske festival ’Durke Puja’i Kalkotta. Men for at få visa til Indien og søge på den indiske ambassade. Efter 8 timer i tog stod vi endnu en gang i Bangla’s hovedstad Dhaka og indåndede bilos i massevis! Fluks over til ambasaden efter at havde skrevet os ind i vores stamhotel ’Viata Guesthouse’, det ville tage 9 dage for dem at få vores visa parat pga. eid. Vi tog en hurtig beslutning om at vi ikke gad at hænge rundt i Dhaka i 9 dage og tog derfor samme nat en bus ned til Cox’s Bazar og nyde strand livet! 9 dage efter var vi tilbage i Dhaka fik vores visa også til Kalkotta! Turen i Indien var en stor oplevelse og kan kun anbefales!
At ankomme til Pirganj var en god oplevelse! Blev velkommet med mange glade børn og mange lange håndtryk med naboerne… Her i byen skal jeg så være de næste 1½ måned og arbejde på skolen til den lukker igen og jeg igen skal ud af landet for at forny mit visa…

Ingen kommentarer: