tirsdag den 9. december 2008

Sommerferie i December

St.Matthew school i december hvilket betyder ferie for mig! Så min 3 rejse kammerater og jeg planlage en rejse til Thailand hvor vi så skulle prøve bungee jump og bare ligge på en strand og blive brun… Men der var nogle demonstranter der synes det skulle være anderledes så da vi tog til Dhaka den 28 november var vores billetter aflyst og vi fik heldigvis alle penge retur…
Men hvad nu?? Dhaka er ikke et sted man ønsker at være særlig længe ad gangen og der stod vi med vores tasker fyldt med badetøj og havde ingen rejsedestination. Efter fem frustrerende dage i Dhaka tog Peter og Christina til Malaysia for at få lidt strandferie. Men siden jeg prøver at holder ret stramt budget tog Signe og jeg ned til Cox’s Bazar i Syd Bangladesh. Rejsen til Cox’s Bazar er en 8 timers bustur som er relativ smertefri. I Cox’s tog vi en lille båd som blev fyldt godt op med varer og mennesker og sejlede 3,5 time ud til St. Martin’s Island.
Rejsebeskrivelse St. Martin Island (SMI):
SMI er det sydligste punkt i Bangladesh og derved også det varmeste og i december er der perfekt! Der er ingen strøm på øen så derfor kommer al elektricitet fra generatorer. Vi fandt et lille hotel der udlejede små lejligheder til 450 tk (42kr) per nat som lå 10 meter fra stranden. Første dag på øen gik vi hele vejen rundt om den og blev alt for solbrændte! Øen er et lille fisker samfund og fisk er alle vegne og er billige når man spiser på restaurant. En anden lækker ting ved SMI er hummerne! For 200kr kunne Signe og jeg dele en hummer hvor der var mere end nok kød i til a vi kunne dele! Det var første gang jeg smagte hummer og kan varmt anbefaledes! (Frisk kokosnød lige taget fra palmen er lækkert til hvis nogen spørger :)
Så ved Guds nåde blev en fiasko i Thailand til en succes på lille SMI!
Her er 2 billeder fra Saint Martins island




Ingen kommentarer: