mandag den 17. november 2008

Forskellige hverdags ting i Pirganj...



Standart 2 til matematik...
En af de kvindelige lærer som hedder Krishna underviser 3 klasse i Matematik.



Skolen af bambus



Pollup madmorens yngste...



Min computer forvandlet til en arkade maskine med pinball...





saa man kan faa en ide om hvordan jeg bor.. som man kan se er badevaerelset lyseroedt...
med idien style toilet...



mit vaerelse set fra sengen.... alt toejet skal haenge saa det ikke raadner i varmen og luftfugtigheden...

mit seng
Stuen og spisebord



en maalstolpe til fodbold...



Madmorens familie.. fra venstre Pollup, Promila, Joy og Mormor


Saa bliver der spillet ludo paa Signes kulv..

Joy og pollup i baggrunden

Forbold med nogle boern.

Primitive brune katofler! kom helt i jule stemning:P mangler bare alt det andet...


Flere boern paa et af deres hyppige besoeg


Kan man lige se hvor i bangladesh de 3 skoler ligger... Jeg er i Pirganj

Noget hoejt bambus....





Der kom turister fra DK for at se skolerne og saa var der en stor dans for at byde dem velkommen! Smaa shari'er i danske og bengalske farver...




Proever at starte en motorcykel... tog et godt stykke tid siden kick starteren sad loest... Der var faktisk ikke det der ikke var galt med den motorcykel! men det kunne i det minste koere...

intet horn, intet lys, ingen blink lys, man kan ikke kolbe helt ud, for bremsen virker ikke, bag bremsen virker daarligt, har kun 1 side spejl der ikke virker, den laegger olie men ud over det en super maskine med 100 cc...



Motorcykel tur paa super maskinen til Nabobyen for at hente post... skal koere 30 km for at finde et posthus men det var det hele vaerd!! for pakke der var kommet indeholde Kaffe og chokolade!!


Pakkens indhold:

Mig der nyder et stykke chokolade!!


Saa bliver der brygget kaffe!!


Lærermøde: Et af de lærermøder havde vi taget vores LEGO med og vi lærte dem nogle lege som de kunne bruge i deres undervisning. En af legende var at det skulle bygge bogstaver med LEGO i 2 hold også se efter 10 min hvem der havde lavet flest… En anden var at det skulle stave til ”aeroplane” med LEGO også se hvem der kunne lave flest ord ud af ordet (fx lane, rope, plan osv.)… Det var første gang de havde LEGO mellem hænderne og det bar det også meget præg af… Men de var helt vilde med det… og gav udtryk for at de ville prøve at bruge gøre det i deres klasser.



Paa besoeg i en landsby... Man foeler sig som en kaempe! og jeg er ikke specielt hoej... Kunne vaere morsomt at faa kaempe jonas med herned :D


Mig og Pullop.. madkonens ynste soen


Vi fandt et sted som soldte is!! saas blev der koert 1 liter vanilie is ned og 1/2 l chokolade is =D



Det her er super meget svaerre end det ser ud til!!!

Det var alt for nuhaaber i nyder at se lidt om hvad jeg render rundt og laver...

Ingen kommentarer: