torsdag den 4. september 2008

Power shopping i Dhaka City

3/9
Siden vores bagage ikke er kommet endnu skulle der koebed ind da jeg snart har gaaet i det samme toej i 3 dage... Jeg fik koebt noget der bliver kaldt en lungi (en slags nederndel for maend)... Kilten kan gadt gaa hjem og pakke!! min lungi er nok min mest behallige toej del (Den skal frem i danmark!!) jeg har en foelgse af at ha brugt flere tusind kr. men har i realiteten brugt 6300 taka (450kr) som forsikringen daekker pga. forsinket bagage (god ting =))... Mit foerste rigtige kultur shock kom idag hvor vi var lidt mere inde i centrum af Dhaka: der var boern som bare sov paa gaden og boern som tiggede mad og penge. Man har hoert saa meget om det men naar man gaar paa gaden og der er et barn som hiver dig i troejen og foelger efter dig i laengere tid bare for at faa 2 tk (1/7 kr) ved man ikke hvad man skal stille op. Hvis du giver ham noget kommer der flere og de bliver mere ihaerdige... brugte resten af dagen paa at side paa vaerelset og oeve bengali og nyde airkondition...

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

BILLEDE!!!!!!!!!!!!!!!

Tove Larsen sagde ...

Hahahahahahahaha aå absolut - BILLEDE!
Kan der sættes billeder på bloggen?

rutterpigen sagde ...

hej christian.. sikke dog noget med bagagen.. håber det er gået i orden.. jeg kom selv godt afsted og nyder tiden i israel, dejlige mennesker og god undervisning osv.:)ja du må lige oploade nogle billeder.. håber du har det godt på alle måder... ville bare lige hilse på.. kram Ruth

Ruben sagde ...

Hej Christian
fedt at læse din blog, ser fram til at følge livet i Bangla!

-hilsen brormand (Ruben)

Unknown sagde ...

Kontrollerer du din mail dernede? har sendt en til dig.

Majvi sagde ...

Hej Christian.

Det er super spændende at høre om dine oplevelser, glæder mig meget til at høre mere, og så håber jeg, at i snart får jeres bagage :-)

Mange hilsner fra
Majvi (fra SFO'en :-))