onsdag den 24. september 2008

Random billeder fra Pirganj og omegn

Landskab tager ud af toget på vej til Birganj (naboby til Pirganj)
Endnu et…
På besøg hos en af lærerne. Billedet er af hans svigerfars hus lavet af ler
Hans eget hus som lå lige ved siden af.
2 drenge der leger med stråtaget

Så mange samler der sig HVER gang vi stopper op på gaden for at se på noget eller købe noget… Trals i længden

Marker med ris

De naeste 4 billeder er fra en Indisk festival som vi var blevet inviteret til. Et af de skuespil som blev vist var om ulykkelig kærlighed på 3. billede ser man en dame (spillet af en mand) stå og stor tude… Det gjorde hun/han meget… skuespillet varede 2 timer og var selvfølgelig på bengalsk…






En gammel mand der går

køer der græsser langs togbanen og på togbanen…
En sø



4 kommentarer:

Johanna Larsen sagde ...

hej min dejlige brormand! det er hårdt at læse om dine oplevelser, fordi du skriver, som om man sidder foran dig og hører dig fortælle om alt, du har oplevet, så man kommer helt til at savne dig. meget velskrevet! jeg savner dig rigtig meget og beder for dig :-) mange gode kram og de bedste tanker fra søs, johanna

Majvi sagde ...

Hej Christian.

Jeg villige starte med at sige til dig, at du bare er så utrolig sej, jeg beundrer dig virkelig for det her arbejde du gør, og at du bor langt ude på landet, langt væk fra alt hvad der minder en lille bitte smule om danske forhold - klap dig selv rigtig meget på skulderen, det er super godt gået ;-)

Jeg nyder at læse om dine oplevelser, var flad af grin da jeg læste om det med at spise med fingrene, jeg gjorde det kun en gang i Afrika, synes det var højest mærkeligt og fandt hurtigt kniv og gaffel, vi boede så også i Accra, hovedstaden i Ghana, hvor der var gode supermarkeder m.m.

Ja, det tager tid at vende sig til de utrolig anderledes forhold, maden, tiggerne, det simple liv de lever hvor fantasi og kreativitet stiller sig op imod vores materielle samfund, hvis du forstår hvad jeg mener.. Det er virkelig modsætningsfyldt..

Mon du kommer godt ud af det med dine rejsefæller?? Bor de også på samme skole som dig?? Godt du har dem, så du ikke er helt alene...

Det er nogle kanon billeder du har taget lige ud fra hverdagen - det er en ganske anden hverdag de har og så fattige... Det er svært at forstå, ja og de kigger på jer :-) Husker nogen gange i Afrika, hvis vi kørte i bus og stoppede, så kom børnene løbende og råbte Oboni Oboni, som betyder hvide mennesker.. Og ja, igen - det tager tid at vende sig til alt den opmærksomhed...

Jeg glæder mig til fortsat at følge dig, og vil lige sige igen, at jeg beundre dig for det du gør..

Mange hilsner fra
Majvi

Anonym sagde ...

Hey Bro

har læst din blog den er nice!! hvad sker der for ham der drengen med din guitar jeg havde nok fået en grum nøjer på hvis jeg havde sådan en efter mig :P din beskrivelse af koen er også god jeg kender det godt det der med 10 mennesker efter en sådan er det altid når jeg spiller rugby med gutterne i greve, stakkels dyr jeg burde fortælle den om min oplevelse :P men det gør jeg ikke efter som det vil tage for altid :D håber du har det godt for det har jeg :P

Ps læs i din bibel

Greetings from your guitar buddy and brother Jonas
savner dig herhjemme i danmark.

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.